چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 1 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۱۰:۱۴

بزرگترین کشتی اکتشاف و نمونه برداری الماس آماده كار شد

باشگاه خبری فراساحل: بزرگترین و پیشرفته ترین کشتی اکتشاف و نمونه برداری الماس به نام SS Nujoma پس از افتتاح، برای آغاز فعالیت در آب‌های نامیبیا آماده به کار شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارين تايمز ، مالک این کشتی 157 میلیون دلاری شرکتDebmarine Namibia است  که سرمایه گذاری مشترکی میان دولت جمهوری نامیبیا و شرکت De Beers Group است. شرکت Debmarine Namibia تنها شرکت در جهان است که به استخراج فراساحلی الماس اشتغال دارد. این شرکت فعالیت خود را در سال 2002 میلادی آغاز کرده است و تا سال  2016 موفق به استخراج نزدیک به 1.2 میلیون قیرات الماس شده است. استخراج الماس در نامیبیا، که یکی از ارزشمندترین الماس‌های جهان را در اختیار دارد، در عمق 130 متری زیر دریا انجام می‌شود.

کشتی SS Nujoma نخستین کشتی اکتشاف الماس از مجموعه پنج کشتی است که ساخت آن‌ها سفارش داده شده است. این کشتی‎‎ها مجهز به فناوری‌های منحصر به فردی هستند که شامل سرعت بالاتر در نمونه برداری، نمونه برداری‎های بزرگتر، و جمع آوری اطلاعات بیشتر در مقایسه با سایر کشتی‎های نمونه برداری الماس است. وزن این کشتی 12 هزار تن و طول آن 113 متر است. موتور آن دیزل-الکتریکی است و ظرفیت اقامت 80 خدمه را دارد. این کشتی مجهز به باند فرود هلیکوپتر است. این کشتی توسط کشتی سازی Kleven در نروژ ساخته  شده است. استخراج الماس بزرگترین منبع اقتصادی نامیبیا است. سرمایه گذاری دولت نامیبیا در این طرح بیش از 10 میلیارد دلار نامیبیا برای این کشور درآمد سالانه ایجاد می کند.



  کد خبر : 3928
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :